www.darufamily.com

www.darufamily.com
مقالات آموزشی
دسته‌بندی کالاها
تفاوت اسکرابر دستی و اسکرابر سر نشین‌دار+ مزایای کف شوی صنعتی

فرقی نمی‌کند در اداره باشید یا فروشگاه؛ در محیط‌های مختلف تمیز بودن زمین اهمیت زیادی دارد و اگر زمینی که بر روی آن راه می‌رویم به خوبی تمیز نشده باشد می‌تواند باعث بوجود آمدن حس ناخوشایند ‌شود. از این رو انتخاب زمین‌شوی مناسب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله به تفاوت میان اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین‌دار می‌پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

دستگاه اسکرابر چیست؟

امروزه استفاده از زمین‌شوی‌ها بسیار گسترش یافته و این وسیله به یکی از مهمترین وسایل شستشو تبدیل شده است. اسکرابر نوعی زمین‌شوی صنعتی است که استفاده از آن باعث صرفه‌جویی در زمان شده و نسبت به روش‌های سنتی، قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد. مکانیزم این دستگاه بسیار ساده و در عین حال کارآمد می‌باشد بدین صورت که برس‌های این دستگاه با استفاده از برق شروع به کار می‌کنند. همزمان با چرخش برس‌ها، تی پشت دستگاه آب آلوده را از سطح زمین مکش می‌کند و آب آلوده را وارد مخزن اسکرابر می‌کند. برق مورد استفاده دستگاه می‌تواند از طریق باتری و یا پریز برق تأمین شود.

انواع کف شوی صنعتی کدام اند؟

به طور کلی اسکرابر‌ها به دو دسته‌‌ی اسکرابر سرنشین‌دار و اسکرابر دستی تقسیم می‌شوند. اسکرابر سرنشین‌دار برای شستشوی زمین‌های وسیع همانند پارکینگ‌ها، ادارات، پاساژها بسیار مناسب هستند. زیرا کاربر، کنترل زمین‌شوی را همانند خودرو به دست می‌گیرد.

اسکراب دستی نیز مناسب محیط‌های تنگ و شلوغ می‌باشد و کارکرد آن بدین صورت است که فرد پشت دستگاه ایستاده و شروع به حرکت دادن آن می‌کند.

اسکرابر‌های دستی، از باتری و کابل استفاده می‌کنند اما اسکرابر‌های سرنشین‌دار با باتری و گازوئیل کار می‌کنند. برای حرکت اسکرابر‌های سرنشین‌دار، از پدال و فرمان استفاده می‌شود و این بدین معنی است که کسی که از آن استفاده می‌کند باید توانایی کار کردن با وسیله نقلیه را داشته باشد. اما اسکرابر دستی بدین گونه کار نمی‌کند و برای حرکت آن نیاز به استفاده از نیروی دست دارید.

تفاوت اسکرابر دستی و صنعتی

چگونه اسکرابر مناسب را انتخاب کنیم؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، کف شوی صنعتی در دو نوع دستی و سرنشین‌دار ساخته شده‌اند، که به نوع سرنشین دار آن اسکرابر خودرویی نیز گفته می شود.از این رو، لازم است تا با توجه به شرایط و نیازتان، کف شوی صنعتی مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما در مکان مورد نظرتان به برق دسترسی ندارید، مدل‌های دارای باتری مناسب شما هستند و یا اگر به دنبال کف شوی سالن هستید که بتواند زمین را برای مدت طولانی و به طور مداوم تمیز کند، پیشنهاد ما به شما استفاده از مدل‌های صنعتی اعم از کابلی و دیزلی باشید.انواع مختلفی از اسکرابرها که نوعی از تجهیزات نظافتی به شمار می روند، در بیسون صنعت موجود است.

عوامل مؤثر بر قیمت اسکرابر

شرکت تولید کننده اسکرابر تأثیر بسزایی در قیمت اسکرابر دارد اما باید به فناوری‌های به کار برده شده در آن نیز توجه داشت. به صورت کلی، اسکرابر‌های دستی به دلیل اندازه کوچک‌تر، شعاع شستشو کم‌تر و حجم مخزن کم‌تر قیمت پایین‌تری نسبت به اسکرابر‌های سرنشین‌دار دارند. عوامل دیگری که در قیمت اسکرابر تأثیر گذارند، عبارتند از منبع تغذیه، و نحوه حرکت اسکرابر. مدل‌های دارای باتری، به مراتب قیمت بیشتری نسبت به مدل‌هایی که با سیم کار می‌کنند، دارند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که اسکرابر‌هایی که از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند اما می‌توانید با تعویض کردن به موقع باتری و شارژ صحیح آن از کاهش عمر دستگاه جلوگیری کنید.

مزایای خرید اسکرابر‌

  • اسکرابر‌ها قابلیت نصب انواع برس‌های متناسب با زمین را دارند. از این جهت می‌توانید آن‌ها را بر روی اکثر سطح‌ها همچون سرامیکی، پارکت، سنگی، بتنی و اپوکسی استفاده کنید.
  • نحوه استفاده از اسکرابر بسیار ساده بوده و با صرف مقداری زمان و رعایت کردن چند نکته، می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. اسکرابر با استفاده از آب تمیز و مواد شوینده، زمین را به خوبی تمیز کرده و از پخش شدن آلودگی جلوگیری می‌کند.
  • به طور کلی برای شستشوی زمین آب زیادی مصرف می‌شود اما استفاده از اسکرابر نسبت به روش‌های سنتی بسیار بهینه‌تر بوده و باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. از این رو می‌توانید با خیال راحت آن را به عنوان تجهیزات نظافتی صنایع کاشی و سرامیک انتخاب کرده و استفاده کنید.

پهنای کاری دستگاه زمین‌شوی

هرچه ابعاد دستگاه زمین‌شوی بیشتر باشد، اندازه پهنای کاری دستگاه نیز بیشتر است در نتیجه استفاده از اسکرابر بزرگ‌تر باعث بالا رفتن راندمان کار شده و زمان کمتری برای شستشو صرف می‌شود. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اسکرابر‌های بزرگ، مناسب مکان‌هایی است که سطح زمین‌شان وسیع بوده (مانند پارکینگ و انبار‌های بزرگ) و استفاده از اسکرابر بزرگ در مکان‌های تنگ و کوچک، توصیه نمی‌شود.

اقدامات لازم بعد از خرید اسکرابر

نکته حائز اهمیت بعد از خرید زمین شوی صنعتی، نگهداری از آن می‌باشد. نگهداری از اسکرابر بدین معنی است بعد از استفاده، در صورت نیاز مخزن باید تخلیه شده و قطعاتی همچون برس و یا لاستیک تی نیز باید تعویش شوند. این کار باعث افزایش کیفیت تمیز کنندگی دستگاه شده و از کاهش عمر اسکرابر نیز جلوگیری می‌کند. همچنین اسکرابر باید به صورت ماهیانه و سالیانه بررسی شود و در صورت نیاز به تعویض قطعه و یا امور دیگر، اقدام مورد نیاز انجام شود.

کلام آخر

امید است که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در این مطلب هر آن‌چه که باید در مورد اسکرابرصنعتی، اسکرابر دستی، قیمت کف شوی صنعتی بدانی گفته شده است. اگر به دنبال خرید اسکرابر هستید، می‌توانید با همکاران ما در بیسون صنعت تماس حاصل نمایید.

دیدگاه ها
امتیاز دهید : 5 از 4
کلیه محتوای این سایت متعلق به مجموعه داروخانه شبانه روزی دکتر فکوری میباشد.